Beste (nieuwe) ouders van OBS Kleurrijk,

Hieronder vindt u praktische informatie. Hoe laat worden we op school verwacht? Waar kan ik de kinderen ophalen? Mogen we mee naar binnen? Dit zijn veel gestelde vragen waarop we hierbij antwoord willen geven. Tenzij anders aangegeven geldt deze informatie voor alle groepen.

Schooltijden
Hieronder ziet u een overzicht van de schooltijden, voor alle groepen:

Maandag    8.30 - 15.00 uur
Dinsdag      8.30 - 15.00 uur
Woensdag  8.30 - 12.30 uur
Donderdag  8.30 - 15.00 uur
Vrijdag         8.30 - 12.30 uur

Wegbrengen en ophalen
Vanaf 8.20 uur zijn de deuren open en mag u mee naar de klas lopen. Daarbij hoeft u niet te wachten op een zoemer. U kunt uw kind dan nog even een fijne schooldag wensen en het kind voor die dag uitzwaaien. Het mee naar de klas lopen bouwen we vanaf groep 3-4 langzaam af.
Wanneer u uw kinderen komt ophalen om 12.30 uur (woensdag en vrijdag) of om 15.00 uur (maandag, dinsdag en donderdag), dan kunt u hen op het schoolplein opwachten. De groepsleerkracht komt samen met de kinderen naar buiten. Als u dan bijvoorbeeld nog vragen aan de groepsleerkracht heeft, dan kunt u hem of haar direct aanspreken.

Wilt u uw kinderen met de auto halen en brengen, maakt u dan zoveel mogelijk gebruik van de Kiss-and-Ride-strook aan de voorzijde van de school (in Asten).

Wanneer uw kind in groep 1/2 zit, bent u van harte welkom tijdens de inloopochtenden. U kunt dan samen met uw kind een werkje maken in het lokaal of in de hal. De werkjes worden door de leerkrachten van groep 1/2 klaargelegd op de  tafels. De inloopochtenden beginnen om 8.30 uur. Om 8.50 uur ruimen we alle werkjes samen weer op.

Naamlabels etc.
Om de hoeveelheid zoekgeraakte dan wel gevonden voorwerpen te beperken is het handig als de naam van uw kind op al zijn of haar spullen staat. Denk hierbij aan broodtrommels, bekers, gymspullen, tassen, handschoenen, fietssleutels enzovoort.

Bewegen
Onze kinderen in de groepen 3 tot en met 8 gymmen volgens een vast rooster op maandag in De Schop in Asten. De kinderen gaan samen met de leerkracht met de bus naar de gymlocatie. Soms maken we de keuze om buiten te gymmen. Het is fijn als de kinderen dan een aparte rugzak meenemen met daarin een handdoek, T-shirt, sportbroek en gymschoenen (let op: geen zwarte zool).

Zit uw kind in groep 1/2, dan hebben zij op wisselende tijden gym in onze eigen speelzaal. Er wordt verwacht dat de kinderen de gymschoenen bij aanvang van het schooljaar mee naar school krijgen. Deze worden op school bewaard. Verder hebben de kinderen qua kleding niets nodig, want zij gymmen in hun ondergoed.

Verjaardagen
U kunt met de groepsleerkracht afspreken wanneer uw kind zijn/haar verjaardag op school wil vieren. Dit geldt in het bijzonder voor kinderen die in de vakantie of vlak daarvoor of daarna jarig zijn. Tijdens de viering van verjaardagen zijn de ouders van kinderen uit groepen van de onderbouw en middenbouw welkom om foto’s en/of filmpjes te maken. De kinderen hoeven zelf geen traktatie mee te nemen. Ze mogen kiezen uit een aantal potten met snoep en uitdeelcadeautjes erin.

Nieuwsbrief
Via Kleurrijk nieuws, onze nieuwsbrief, wordt allerlei belangrijke informatie aan de ouders verstrekt. Kleurrijk nieuws komt één keer per week uit. Hij wordt iedere vrijdag via de schoolapp Social Schools toegestuurd aan de ouders. Berichten voor Kleurrijk nieuws kunt u het beste mailen aan samantha.berkvens@platoo.nl.

Schoolapp
Alle ouders krijgen inloggegevens voor onze schoolapp Social Schools. In deze app wordt gecommuniceerd met de ouders en worden berichten verstuurd. Dit kan per groep zijn of voor de hele school.

Fruit en lunch
Omdat we een continurooster draaien hebben we op maandag, dinsdag en  donderdag twee pauzes.
In de eerste pauze gaan de kinderen direct naar buiten. Het fruit eten ze buiten op.
In de tweede pauze eten de kinderen de lunch (een boterham en een stuk fruit/groente met wat te drinken) op in de klas en gaan daarna naar buiten.
Het is makkelijk als de kinderen het fruit en de lunch in een rugzak mee naar school krijgen. Het is handig als de kinderen een stevige broodtrommel en goed sluitende beker hebben i.v.m. lekken. Op woensdag en vrijdag is er uiteraard maar één pauze.

Leerlinggegevens
Bij de aanmelding van uw kind hebt u reeds allerlei informatie over u en uw kind aan ons doorgegeven. Het is echter belangrijk dat u ons op de hoogte houdt van wijzigingen. Hierbij denken we met name aan telefoonnummers, e-mailadressen en medische gegevens zoals een allergie of medicijngebruik.
Geeft u wijzigingen zo spoedig mogelijk door, bij voorkeur per mail, via administratie.kleurrijk@platoo.nl.

Stagiaires
Wij vinden het belangrijk leraren in opleiding de kans te geven om praktijkervaring op te doen. Onze school heeft dan ook ieder schooljaar enkele stage-plaatsen beschikbaar voor studenten van onder meer pedagogische hogeschool De Kempel in Helmond, Fontys in Eindhoven, ROC opleidingen.

Nog vragen?
Op deze pagina hebben we enkele praktische punten voor u op een rijtje gezet. Voor meer en uitgebreidere informatie kunt u de schoolgids inzien. De schoolgids is uitsluitend online te raadplegen.
Mochten er nog vragen of andere dingen zijn dan horen wij dat graag. U kunt terecht bij elke leerkracht en bij de directie Samantha Berkvens.

Wij wensen iedereen een ontzettend fijn, gezellig en leerzaam schooljaar!